Rabobank Flevoland en MKBDoorgaan.nl weten elkaar steeds beter te vinden

Door samenwerking met verschillende partijen waaronder banken, Kamer van Koophandel en de Belastingdienst kan MKBDoorgaan.nl in contact komen met ondernemers die onze hulp goed kunnen gebruiken.

Rabobank Flevoland is één van de banken waar wij in de regio mee samenwerken. Dennis Werkman is accountmanager MKB bij Rabobank Flevoland en weet uit ervaring in welke situaties hij MKBDoorgaan.nl kan inschakelen. Jannie van den Berg, initiatiefnemer van MKBDoorgaan.nl, ging met hem in gesprek.

 “Wanneer denk je aan MKBDoorgaan.nl bij het helpen van een klant?”

“Wanneer een ondernemer bij ons komt en de benodigde stukken heeft aangeleverd, hebben wij vaak al een beeld van de situatie en weten wij of we de klant wel of niet kunnen helpen. Of een ondernemer heeft net wat meer nodig dan alleen geld, denk bijvoorbeeld aan specifieke coaching. Wij kunnen helaas niet alles bancair oplossen. Maar ik wil wél mijn klant helpen, met hem meedenken en zoeken naar andere mogelijkheden. Dankzij ons grote netwerk heb ik MKBDoorgaan.nl leren kennen. Een prettige organisatie, waarvan ik inmiddels weet wat ze kunnen betekenen. Ik adviseer de ondernemer dan met MKBDoorgaan.nl te gaan praten.”

“Zijn jullie klanten bekend met ons?”

“Eerlijk gezegd niet zo. Ik ben altijd open en eerlijk tegen de klant en als ik aangeef dat ik ze niet kan helpen, zijn ze zeer blij met MKBDoorgaan.nl als alternatief. Ik hoef ze niet te overtuigen om naar jullie toe te stappen. En omdat wij een bank zijn, voelt dat voor de klant goed en betrouwbaar. Wij zorgen daarbij voor een warme overdracht. Op deze manier behouden wij een goede klantrelatie.”

“Wat zou je collega’s of andere banken mee willen geven over MKBDoorgaan.nl?” 

“Ik denk dat het goed is om in het achterhoofd te houden dat er naast bancaire financieringen ook andere mogelijkheden zijn om de klant te helpen. Daarom is het fijn dat de lijnen kort zijn en wij elkaar makkelijk weten te vinden. Ik kan zo een belletje doen naar een ondernemersadviseur van MKBDoorgaan.nl. Dan leg ik de casus uit en vraag ik wat zij voor mijn klant kunnen betekenen. Op die manier is de link snel gelegd en een oplossing gevonden.”

“Krijg je voldoende terugkoppeling van ons, wanneer je een klant naar ons hebt doorverwezen?” 

“Ja, de ondernemersadviseur van MKBDoorgaan.nl belt mij, na goedkeuring van de klant, om aan te geven wat hij heeft kunnen doen. Dat is heel fijn, want ik ben altijd benieuwd naar de terugkoppeling. Vaak krijg ik ook nog een belletje van de klant zelf die mij laat weten goed geholpen te zijn. Door het bieden van deze oplossing voor onze klant, ben ik blij dat wij als Rabobank Flevoland laten zien dat we met de klant meedenken en dat we een goede sparringpartner zijn, in welke fase een bedrijf ook zit.”

 

Rabobank